O TOMOSU

TOMOS DANES

Osnovna dejavnost družbe Tomos d.o.o. je razvoj, proizvodnja in trženje dvokoles lastne blagovne znamke Tomos.

Tomos - EURO4
Tomos - E-drive
tomos_certificate3

Koprsko podjetje Tomos uspešno deluje že 60 let. Že od začetka delovanja je podjetje vlagalo v razvoj, tehnične inovacije ter v prijaznost do uporabnika. Med leti 1998 in 2015 je Tomos postal sestavni del korporacije Hidria. Z nakupom s strani podjetja MPO Kabel d.o.o. se  v 2015 je za Tomos začela nova zgodba.

 

Blagovna znamka se je začela uveljavljati takoj po ustanovitvi podjetja leta 1954, ko je Tomos na tržišče poslal prva motorna kolesa. Desetletja kakovostnega razvoja, uspehov, za katerimi so stali tehnično podkovani kadri, so Tomos pripeljali do današnjega položaja – danes je blagovna znamka poznana domala po vsem svetu.

 

Za Tomos ključni trgi so Nizozemska, države Beneluksa, Slovenija, Hrvaška, Srbija in Makedonija.

 

Ime Tomos za kolesa z motorjem pomeni: odličnost, kakovost, zanesljivost, varnost, trdnost, enostavnost in tradicijo.

 

Še naprej bo Tomos vlagal v razvoj, tehnične inovacije in prijaznost do uporabnika, poleg tega pa želi ostati dostopen tudi domačim kupcem, ter lokalnim uporabnikom in v njih zbujati ponos.

  • POKAŽI NAŠO POLITIKO

    ODGOVORNOST

    Gradimo korporativno kulturo, ki temelji na odgovornosti. Spoštujemo ljudi in okolje, poslujemo z mislijo na prihodnje rodove.

    ODGOVORNI SMO DO ZAPOSLENIH.

    Prizadevamo si za medsebojno zaupanje, dobre odnose ter strokovni in osebni razvoj vsakega posameznika. Zavezali smo se k zmanjševanju tveganj poškodb pri delu in zdravstvenih okvar. Cilj je varno in zdravo delovno okolje.

    ODGOVORNI SMO DO KUPCEV.

    Razumemo in upoštevamo kupčeve zahteve in si prizadevamo preseči njihova pričakovanja. V sodelovanju z njimi ustvarjamo inovativne rešitve, ki zagotavljajo višjo kakovost življenja, večjo varnost in boljše počutje ljudi.

    ODGOVORNI SMO DO DOBAVITELJEV.

    Gradimo partnerske odnose, razširjamo nanje svojo filozofijo, stalno izboljšujemo kakovost in skupno konkurenčnost.

    ODGOVORNI SMO DO LOKALNIH SKUPNOSTI.

    Naša temeljna odgovornost je trajno zagotavljanje kakovostnih delovnih mest. S prostovoljnim delom zaposlenih na najrazličnejših področjih javnega življenja in podporo društvom ter ustanovam aktivno razvijamo okolja, v katerih delujemo.

    ODGOVORNI SMO DO OKOLJA.

    V vseh poslovnih aktivnostih iščemo inovativne rešitve, ki zagotavljajo učinkovito rabo naravnih virov in zmanjševanje negativnih vplivov na okolje. Naše delovanje je pregledno. Delujemo v skladu z mednarodnimi standardi ter v skladu z zakonskimi in drugimi zahtevami.

    ZNANJE IN KOMPETENTNOST

    Cenimo znanje in kompetentnost vsakega posameznika. Omogočamo strokovni in osebni razvoj zaposlenih in spodbujamo timsko delo. Stalno izboljšujamo strokovnost zaposlenih z internim in zunanjim izobraževanjem, spodujanjem šolanja ob delu in štipendiranjem. Znanje in izkušnje delimo med seboj, s poslovnimi partnerji in z mlajšimi generacijami.

    INOVATIVNOST

    Usmerjeni smo v prihodnost, spoštujemo in spodbujamo izvirnost ter ustvarjalnost posameznikov in timov. Smo razvojni dobavitelj dvokoles. Nenehno iščemo nove priložnosti ter inovativne rešitve za trajnostni razvoj. Ustvarjamo rešitve z visokim deležem vgrajenega znanja.

    ODLIČNOST

    Spremljamo uspešnost in učinkovitost vseh poslovnih procesov in aktivnosti ter zagotavljamo njihovo stalno izboljševanje.

    V Tomosu ohranjamo kvaliteto vozil in sestavnih komponent na čim višjem nivoju.
    Imamo pridobljen tudi standard ISO 9001 kot dokaz predanosti kakovosti in merilo uspešnosti.

    Iztok Pikl

    CEO

    Tomos d.o.o.

ZGODOVINA TOMOSA

IDEJA PREMAGALA DVOME

ideja-premagala-dvome

V povojnem obdobju so na Krasu iskali možnosti za razvoj nove industrije in kljub deljenim mnenjem in dvomom o upravičenosti in možnosti proizvodnje motornih koles, se je ideja načrtovalcev nove tovarne julija 1954 uresničila s podpisom sklepa o ustanovitvi tovarne motornih koles v Sežani. Že naslednji mesec, se je v dokumentih prvič pojavilo tudi ime TOMOS – TOvarna MOtornih koles Sežana. Nekaj mesecev kasneje, in sicer oktobra leta 1954, ko je dokončno rešena usoda cone B Slovenskega tržaškega ozemlja, se slovenska vlada odloči, da se bo tovarna zgradila v Kopru, ki je že postajalo glavno središče primorske industrije.

NAJPREJ LICENCA

najprej-licenca

Prvi direktor tovarne Franc Pečar je licenčno pogodbo podpisal z avstrijsko tovarno Steyr-Daimler-Puch, ki je ustrezala Tomosovim proizvodnim načrtom, saj so v Puchu proizvajali ekonomična in robustna motorna kolesa, primerna za neurejene in strme ceste. Puch naj bi Tomosu ponudil ugodne licenčne pogoje tudi zaradi dvoma v uspešno osamosvojitev tovarne.

... POTEM PROSTORI

prostori

Zasilne prostore so uredili že konec leta 1954 in že naslednje leto so v njih začeli sestavljati motorna vozila. Novo tovarniško halo so začeli graditi takoj ob ustanovitvi, a se je gradnja zavlekla do leta 1959, ko je novo tovarno uradno odprl predsednik SFRJ Josip Broz-Tito.

PRVI MOTORJI

prvi-motorji

Prvi izdelek, ki so ga sestavili v Tomosu je bil motor Tomos Puch SG 250. Leta 1955 so jih izdelali 137, prav tako so že prvo leto sestavili 124 skuterjev RL 125 in sto mopedov. Naslednje leto so po številu sestavljenih enot izstopali mopedi (1712 enot), sledila so jim motorna kolesa (615) in skuterji . Vzporedno z licenčno proizvodnjo je Tomos že v začetku vse svoje moči osredotočil v lasten razvoj serijskih modelov.

RAZVOJ LASTNIH MOPEDOV

Začetki lastnega razvoja mopedov segajo v pozna 50. leta, ko so nastale številne izpeljanke mopeda Puch MS 50 s skupnim imenom Colibri. Prvi Colibriji so imeli oznako VS 50, kasneje pa so dobili nove oznake od 01 do 013. Posamezne izvedbe so prilagodili tudi tujim tržiščem. Leta 1959 so izdelali že več kot 17000 Colibrijev in sklenili pogodbo za prvi večji izvoz na Švedsko. Najuspešnejši med Colibriji je bil tip 12, njegova izpeljanka Colibri T 12, ki so jo prvič predstavili leta 1961 pa je postala najbolj priljubljen moped pri nas.

ŠESTDESETA PRINESEJO SPREMEMBE

V začetku 60. let so raziskave trga pokazale, da zanimanje za težja motorna kolesa v Evropi upada, zato so v Tomosu svoj proizvodni program motornih koles priredili in se usmerili izključno k izdelavi dvotaktnih motorjev prostornine 50 cm?. Za sistematičen in organiziran razvoj so leta 1962 ustanovili Zavod za tehnične in ekonomske raziskave, ki se je kasneje razvil v sodobno opremljen Inštitut Tomosa. V 60. letih je nastopilo najplodnejše obdobje Tomosa, ki se je raztegnilo tudi v naslednje desetletje.

VOZILI SO JIH TUDI ``OTROCI CVETJA``

Zaradi višjega standard se je v 70. letih povečalo število mlajših kupcev mopedov. Ti so se ozirali za avtomatiki in za mopedi iz družin A-OS, A-ON in APN. Zlasti slednji so postali med mladimi posebej priljubljeni, zato so v Tomosu izdelali tudi posebne izvedenke teh mopedov z visokim krmilom, sedežem s hrbtnim naslonjalom, stranskimi torbami in veliko kroma.

NOVA GENERACIJA COLIBRIJEV

V 70. letih so poslali na trg številne nove modele motornih koles Colibri. Colibriji T-03, T-12 in T-13 so imeli še Puchove motorje, Colibri 14V pa je imel že vgrajen motor Tomosove lastne konstrukcije. Po letu 1973 so imela vsa Tomosova motorna kolesa in kolesa s pomožnimi motorji vgrajene motorje lastne konstrukcije. V tem obdobju razvijejo tudi Colibri 15 z močnejšim motorjem, ki se je po zmogljivosti že močno približal motornim kolesom.

POSODOBLJENA OSEMDESETA

Po številu novih rešitev, prototipov in patentov sodeč je Tomosova razvojna dejavnost dosegla vrhunec v 60. in 70. letih, kriza, ki je nastopila med leti 1979/80, pa je postavila mejnik v razvojni dejavnosti. V 80. letih je Tomos posodobil celoten program dvokolestnih vozil, posebno pozornost pa so namenili zmanjšanju hrupnosti in škodljivih snovi v izpuhu, položaju voznika med vožnjo ter sodobnemu videzu.

PONOVNO KONKURENČNI

Celoten program dvokolesnih vozil se je s posodobitvami v 80. letih znova postavil ob bok svetovni konkurenci. Prvi od izdelkov novega programa je bil APN 6, ki so ga predstavili leta 1981. Predstavnik nove generacije Tomosovih motornih koles tega obdobja pa je Tomos BT 50 iz leta 1985, ki je bil opremljen z litimi platišči in smernimi kazalci. Na osnovi tega modela so kasneje izdelali tudi Tomos ATX 50 C v terenski izvedbi.

NOVEJŠI MODELI

V proizvodnem programu dvokolesnih vozil Tomos za leto 1998 zasledimo poleg Avtomatikov A3 (različnih izvedb in imen) tudi ATX 50 C, dve izvedbi APN 6, novi Colibri in TX 5 (moped za otroke v kros izvedbi). Programu se je pridružil še novi moped Flexer z omejitvijo končne hitrosti pri 25 km/h ali 45 km/h.

PREIZKUŠNJE SO JIH UTRDILE

Po padcih, ki so pretresla podjetje v začetku 90. let, je Tomos aprila 1998 postal sestavni del korporacije Hidria. Učinkovito so reorganizirali proizvodni proces in brez večjih tehničnih izboljšav dosegli večjo delovno storilnost. Tomos je postal stabilno podjetje s privlačnim programom, čvrsto organizacijsko strukturo, velikim kadrovskim potencialom in jasno vizijo.